torstai 22. joulukuuta 2022

22. luukku: Blogin 6-vuotissynttärit

Tänään on taas blogini ihana vuosipäivä, jolloin tulee täyteen kuusi vuotta siitä, kun aloitin Puutarhahetki-blogin kirjoittamisen. Blogini synttäreiden aikana minulla on ollut tapana käydä läpi kulunutta blogitaivalta etenkin viimeisen vuoden osalta. Aiemminkin olen jo kertonut, että bloggaaminen on minulle rakas harrastus, joka tarjoaa mahdollisuuden oman puutarhainnostukseni jakamiseen. Olen löytänyt sen myötä uusia ystäviä, päässyt esittelemään puutarhaamme muutamassa puutarhalehdessä ja joitakin puutarharyhmiäkin on löytänyt meille vierailulle. Lisäksi jotain aivan uutta ja ihanaa on blogini ansiosta tässä jossain vaiheessa tulossa. Tästä en voi vielä kertoa tarkemmin, mutta toivottavasti pian pääsen tämän suloisen salaisuuden jakamaan teidän kanssanne. 

Tänä vuonna osallistuimme myös ensimmäistä kertaa Avoimet Puutarhat -tapahtumaan. Silloin meille tiensä löysi mahtava määrä puutarhavierailijoita, joista ilahduttavan moni kertoi kuuluvansa myös blogini lukijoihin. Näistä iloisista kohtaamisista jäi hyvä mieli ja kauniita muistoja. Lisäksi nyt loppusyksyllä blogini sivukatselut ylittivät huiman 1 000 000 rajapyykin, joka tuntui myös aivan uskomattomalta saavutukselta enkä olisi osannut sellaista odottaakaan aloittaessani kirjoittamista kuusi vuotta sitten. Bloggaaminen onkin antanut minulle todella paljon, ja toivon, että olen välittänyt myös teille lukijoilleni puutarhailoa, hyvää mieltä sekä runsaasti ideoita ja inspiraatiota!

Etupihan nimetön köynnösruusu

Jo blogini viides vuosi oli haasteellinen ajankäytön osalta työn ohella ilta- ja viikonloppuopintoina suorittamani Omavaraisuutta luonnosta ja kasvimaalta -koulutuksen myötä, joka jatkui näyttötehtävineen vielä nyt kuluneena vuonna aina alkukesään asti. Sen jälkeen minulla on ollut työn alla toinen projekti, joka on vienyt vapaa-aikaani. Niinpä olen tämänkin vuoden edelleen paininut ajan riittämisen kanssa ja sain jossain vaiheessa palautetta myös teiltä lukijoiltani, että vastaukseni kommentteihinne laahaavat jäljessä. Olenkin tästä kovin pahoillani, sillä vaikka kuinka olen yrittänyt, aikani ei vain ole riittänyt kaikkeen. En kuitenkaan ole halunnut jättää bloggaamista tauolle tai vähentää postausten julkaisemista, sillä niiden kirjoittaminen on minulle erittäin tärkeää "omaa aikaa" ja mahdollisuus päästä aina hetkeksi irti arjesta. Haluankin kiittää teitä siitä, että olette silti käyneet blogissani ja jättäneet ihania kommenttejanne. Jokainen kommenttinne on ollut minulle tärkeä ja olen saanut niistä paljon iloa, joten lämmin kiitos teille kaikille niistä!

Peittoruusu 'The Fairy'

Viimeisen vuoden suosituimpia postauksia ovat olleet:

Lukijan toive: Vesimelonin kasvatus
Unelmana omavaraisempi elämä: Paras säilöntäohjeeni
Myöhäiset maksaruohot
Esittelyssä takapihan oleskeluterassi
Ihania kärhöjä
Avoimet Puutarhat - Tunnelmia tapahtuman jälkeen
Suloiset jaloangervot
Kesäkukkien suorakylvöt
Puutarhan myöhäisimmät kukkijat
Kesäkukkakimara, osa 3/4: Terassin ruukkupuutarha

Takapihan nimetön, juurakkona muutama vuosi sitten ostamani ruusu

Blogin koko historian suosituimpia postauksia taas ovat olleet:

Sadevesien keräys hyötykäyttöön
Ulkoporeallas
Ämpäriperunat
Kumppanuuskasvit
Omenapuun jänisvauriot ja pelastusoperaatio 

 

Siispä sydämellinen kiitos jälleen kaikille teille ihanille lukijoille, kommentoijille ja blogiyhteistyökumppaneille! Teidän ansiostanne bloggaaminen on edelleen yksi rakkaimmista harrastuksistani. <3 

Tunnelmallisia ja rauhaisia joulunaluspäiviä kaikille!

6 kommenttia:

  1. Onnittelut,valtaisa määrä työtä,monipuolista tietoa kasveista,niiden hoidosta ja puutarha suunnittelusta.Hienoa työtä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi!

      Poista

Kiva, kun kävit sivuillani. Kommenttisi piristävät päivääni. Kiitos niistä!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...